TEXT WORLD THEORY APPROACH TO A READING CLASS IN THE EFL CONTEXT
Abstract
Теорія текстового світу привертає велику увагу в таких галузях, як лінгвістика та література. Вона фокусується не лише на самому тексті, але й на середовищі, в якому текст пишеться й використовується, включаючи наявні знання і досвід читачів у конкретних історичних та культурних контекстах. З моменту свого виникнення, теорія текстового світу використовувалася для аналізу різних типів дискурсу, а деякі вчені пропонували застосовувати її в таких галузях як літературознавство і лінгвістика. З огляду на це, у статті ми досліджуємо питання застосовування теорії текстового світу на уроках читання з метою підвищення ефективності викладання, а також розвитку критичної свідомості учнів. Виявлено, що така модель викладання дійсно сприяє розвитку здатності до критичного мислення в межах викладання англійської мови професійного спрямування. Очікується, що результати цього дослідження проллють світло на ефективність інтеграції методики у систему розвитку навиків читання англійською мовою. Зазначено, що вправи з використанням вказаної методики покращать здатність студентів розуміти й інтерпретувати тексти, сприяючи глибшому розумінню матеріалу. Крім того, дослідження має на меті виявити потенційні виклики та обмеження, пов'язані з впровадженням обраної методики на заняттях з англійської мови професійного спрямування. Результати дослідження поширюються на викладачів англійської мови професійного спрямування, розробників навчальних програм і практиків, формуючи уявлення про інноваційні педагогічні підходи до вдосконалення навчання й розуміння прочитаного. Впроваджуючи стратегію теорії текстового світу у свою практику викладання, педагоги здатні допомогти студентам вільно читати англійською мовою, сприяючи таким чином загальному розвитку їхнього мовного рівня. Наголошено, що вказана стаття виступає за інтеграцію теорії текстового світу у викладання читання англійською мовою як засобу розвитку ефективних навичок розуміння прочитаного у студентів. Застосовуючи принципи теорії текстового світу, викладачі можуть створити динамічне та цікаве навчальне середовище, яке сприятиме глибшому розумінню текстів та покращенню лінгвістичних навичок.
References
2. Gavins J. Too much blague? An explanation of the text worlds of Donald Barthelme’s Snow White. In J. Gavins & G. Steen (eds.). Cognitive Poetics in Practice. London: Routledge. 2003. Р. 129–144.
3. Gavins J. (Re)thinking modality: A text world perspective. Journal of Literary Semantics, 34. 2005. Р. 79–93.
4. Gavins J. Text World Theory-An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press. 2007. 208 р.
5. Gavins J. Reading the Absurd. Edinburgh: Edinburgh University Press. 2013. 224 р.
6. Gibbons A. Building Hollywood in Paddington: Text world theory, immersive theatre, and Punchdrunk’s The Drowned Man. In J. Gavins & E. Lahey (eds.). World Building: Discourse in the Mind. London: Bloomsbury Academic. 2016. Р. 71–89.
7. Giovanelli M. Pedagogical stylistics: A Text World Theory approach to the teaching of poetry. English in Education, Vol. 44 (3). 2010. Р. 214–231.
8. Giovanelli M. Teaching Grammar, Structure and Meaning: Exploring Theory and Practice for Post 16 English Language Teachers. London: Routledge. 2014. 148 p.
9. Giovanelli M. Text world theory as Cognitive Grammatics: A pedagogical application in the secondary classroom. In J. Gavins & E. Lahey (eds.). World Building: Discourse in the Mind. London: Bloomsbury Academic. 2016. Р. 109–125.
10. Giovanelli M., Mason J. «Well I Don’t Feel That»: Schemas, worlds and authentic reading in the classroom. English in Education, Vol. 49 (1). 2015. Р. 41–55.
11. Halliday M. On grammar and grammatics. In J. Webster (ed.). On Grammar: Vol 1 of the Collected Works of M.A.K. Halliday. London: Continuum. 2002. Р. 384–417.
12. Holme R. Cognitive linguistics and the second language classroom. TESOL Quarterly, Vol. 46 (1). 2012. Р. 6–29.
13. Jia X. Q., Zhang D. L. Steal for warmth–Text world analysis of Found Objects. Shandong Foreign Language Teaching Journal, Vol. 1. 2021. Р. 42–67.
14. Mohammadzadeh B. The application of pedagogical stylistics in ELT literature and language teaching courses. International Online Journal of Primary Education, Vol. 4 (1). 2015. Р. 21–26.
15. Mohammadzadeh B. A text world theory approach to the teaching of short stories in an EFL context: A pedagogical stylistic study. Journal of Language and Linguistic Studies, Vol. 13 (2). 2017. Р. 285–295.
16. Nash W. Changing the guard at Elsinore Walter Nash. In Carter, R. & Simpson, P. (eds.). Language, Discourse and Literature. London: Unwin Hyman. 1989. Р. 181–195.
17. Rogoff B. The Cultural Nature of Human Development. Oxford: Oxford University Press. 2003. 449 p.
18. Scott J. Creative Writing and Stylistics: Creative and Critical Approaches. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 2013. 248 p.
19. Scott J. Worlds from words: Theories of world-building as creative writing toolbox. In J. Gavins & E. Lahey (eds.). World Building: Discourse in the Mind London: Bloomsbury Academic. 2016. Р. 127–145.
20. Werth P. Extended metaphor: A text world account. Language and Literature, Vol. 3 (2). 1994. Р. 79–103.
21. Werth P. How to build a world (in a lot less than six days and using only what’s in your head). In K. Green (ed.). New Essays on Deixis: Discourse, Narrative, Literature. Amsterdam: Rodopi. 1995. Р. 49–80.
22. Werth P. «World enough and time»: Deictic space and the interpretation of prose. In P. Verdonk & J. Weber (eds.). Twentieth Century Fiction: From Text to Context London: Routledge. 1995. Р. 181–205.
23. Whiteley S. Ethics. In P. Stockwell and S. Whiteley (eds). The Cambridge Handbook of Stylistics. Cambridge: Cambridge University Press. 2014. Р. 393–407.
24. Werth P. Text Worlds: Representing Conceptual Space in Discourse. London: Longman. 1999. Р. 727–745.
25. Zou Z. Y. An interpretation of Robert Frost’s poetic themes from the perspective of Text World Theory. Journal of Guangdong University of Foreign Studies. 2021. Р. 121–131.